Styczeń 1, 2008

Handel w sieci

Handel w sieci. UE dogania USA.

Wraz ze wzrastającą liczbą użytkowników internetu w Europie, ale i na całym świecie rośnie liczba ludzi przekonujących się do robienia zakupów przez Internet. Warto by więc wykorzystać tę tendencję w swoim biznesie. Wbrew pozorom tworzenie sklepów internetowych nie jest czynnością trudną. Istnieją odpowiednie skrypty, dzięki którym można mieć swój własny sklep w ciągu nie więcej niż godziny.

Czy jednak na pewno tak stworzony sklep będzie dobrym pomysłem?

W pewnych specyficznych branżach i przy braku konkurencji jest to do osiągnięcia. Jednak w praktyce samodzielnie postawiony sklep internetowy nie odniesie sukcesu (czyli nie będzie generował zbyt wielkiego obrotu). Istnieje olbrzymia ilość powodów, dla których tak się stanie. Człowiek bez sporego doświadczenia nie zoptymalizuje swojego sklepu pod katem użyteczności użytkowników, nię stworzy sklepu dobrego pod kątem pozycjonowania. Ponadto w przypadku wielu problemów nie rozwiąże ich samodzielnie. To wszystko może przełożyć się na niskie lub brak sprzedaży, zatem jaki miałby być cel tworzenia sklepu, skoro potencjalni klienci go nie zauważą lub nie zrobią zakupów?

A więc czy należy zarzucić tworzenie sklepu? Absolutnie NIE! Wystarczy jedynie zlecić zrobienie go profesjonalnej firmie webdesignerskiej czy agencji interaktywnej. Specjaliści z porządnej firmy uzgodnią z nami co konkretnie wymagamy od sklepu, jakie mamy założenia, itp. Na podstawie takiej rozmowy przedstawią plan budowy sklepu, a następnie sami zaimplementują wszystko tak, aby działało.